
In het kader van het 50-jarig jubileum heeft Jan Linders het Jan Linders Fonds opgericht. Alle 57 supermarkten, het servicekantoor en het distributiecentrum hebben voor 2013 ieder een lokaal doel gekozen. Met diverse activiteiten en de bijdrage van klanten staat de teller al op 86.254 euro. En dat is pas het begin.
Jan Linders zet dit jaar diverse activiteiten op om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor alle 59 lokale doelen. De eerste activiteit was de spaaractie ’50 jaar keukengeheimen’, een verzamelalbum boordevol recepten, tips en kortingsbonnen. In totaal zijn er ruim 43.000 albums verkocht voor één euro per stuk. Dit bedrag is vervolgens verdubbeld door het Jan Linders Fonds en dat zet de teller op 86.254 euro, dat geheel ten goede komt aan de goede doelen.
Fondsenwerving
De fondsenwerving gaat in volle vaart door, want later dit jaar organiseren de supermarkten samen met de goede doelen nog meer activiteiten. Denk aan een gezellige kindermiddag, braderie of inzamelingsactie.
Jan Linders Fonds
De lijfspreuk van de oprichter, de heer Jan Linders, was: ‘Houd van de mensen, dan houden de mensen van jou.’ Het zit dus in de genen van Jan Linders supermarkten om actief betrokken te zijn bij de omgeving. Elke supermarkt is echt onderdeel van de wijk waarin ze gevestigd is. Het 50-jarig jubileum is een mooi moment om die band nog eens extra te versterken.